AanmeldenKoude acquisitie

‘Hoe krijg ik een afspraak bij een potentiële klant?’

Koude acquisitie gaat over het benaderen van potentiële klanten waar je nog geen contact mee hebt gehad. Je wilt graag een afspraak maken met nieuwe klanten om hen uit te kunnen leggen wat jouw producten, oplossingen en dienstverlening voor ze kunnen betekenen.

Koude acquisitie is soms onvermijdelijk. Als je wilt groeien of als je onvoldoende omzet kan maken bij je bestaande klanten, dan zal je naar nieuwe klanten op zoek moeten gaan. Binnenkomen bij nieuwe klanten gaat helaas niet vanzelf. Zeker niet in deze tijd. En het is voor de meeste mensen ook nog eens erg spannend om te doen. Of je dat nu probeert via de telefoon of tijdens een seminar of beurs. Het vraagt om een goede voorbereiding, een goede en flexibele ‘pitch’ (kort en krachtig vertellen wat je toegevoegde waarde is), discipline, een lange adem en de juiste attitude en vaardigheden.

 

 

De workshop wordt geleid door Eelco Themans, ISA Training & Coaching B.V.

 

 

Doelgroep
Directeuren, sales managers, accountmanagers en andere medewerkers die klanten werven.

Datum, plaats en locatie
Dinsdag 24 april 2018 bij FHI in Leusden.

Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via het registratiesysteem. De kosten bedragen € 149,-, exclusief btw voor leden van FHI en MinacNed. Voor niet-leden € 299,-, exclusief btw.

Programma
12.30 uur Ontvangst met lunch
13.00 uur Voorwaarden voor succesvolle koude acquisitie
14.15 uur Pauze
14.30 uur Het voeren van het gesprek: hoe zorgt u voor een afspraak?
15.45 uur Pauze
16.00 uur Omgaan met tegenwerpingen, tips & trucs
17.00 uur Afsluitende borrel

Onderwerpen:

Voorwaarden voor succesvolle koude acquisitie

  • Wat zijn de kritische succesfactoren bij het binnenhalen van nieuwe klanten?
  • Welke manieren van koude acquisitie zijn er?
  • Hoe begin je met koude acquisitie?
  • Wie wil je als klanten binnenhalen?
  • Waarom zegt een potentiële klant ‘JA’ tegen jou?
  • Welke voorbereiding is essentieel voordat je een afspraak gaat maken?

Gespreksstructuur en -technieken

  • Wat is de opbouw van een effectief gesprek?
  • Hoe werkt de doelenhiërarchie?
  • Hoe bereik je de beslisser?
  • Hoe zet je de sales pitch flexibel in?
  • Hoe sluit je een gesprek effectief af?

Omgaan met tegenwerpingen, tips & trucs

  • Hoe bepaal je of een bezwaar echt is?
  • Hoe buig je een bezwaar om tijdens het gesprek?
  • Hoe volg je acquisitiegesprekken op in de tijd?
  • Hoe zet je koude acquisitie gestructureerd in?
  • Wat zijn de valkuilen bij koude acquisitie?

De setting is er op ingericht dat de deelnemers vragen kunnen stellen en onderlinge ervaringen kunnen uitwisselen.

Eelco Themans
ISA Training & Coaching B.V.
033-433 24 00
info@isatraining.nl

 

Sinds begin 2009 is Eelco Themans directeur/eigenaar van ISA Training & Coaching. ISA is een gespecialiseerd trainingsbureau op het gebied van service, klantgerichtheid, sales en management. Net als FHI gevestigd op Landgoed Leusderend. Eelco is sinds 1999 actief in de trainingenmarkt. Als bedrijfskundige is hij gefascineerd door de ontwikkeling van organisaties. “Het is boeiend om te zien hoe sommige organisaties jaar na jaar excellent opereren in hun markt, terwijl andere organisaties blijvend worstelen om te kunnen voortbestaan.” Hij is gespecialiseerd in programma’s op het gebied van service excellence en klantgerichtheid. Door zijn jarenlange ervaring op dit gebied heeft hij mogen ervaren wat werkt en wat niet werkt als het gaat om de ontwikkeling van organisaties.

 

Organisatie
FHI, federatie van technologiebranches
Andreas Meijer, Bente Meijer
T: (033) 465 75 07 | W: www.fhi.nl | E: b.meijer@fhi.nl